اخبار مجمع

  • گزارش تصویری | پویش رسانه‌ای «به عشق علی»، در شهر اغدیر ترکیه برگزار شد

    گزارش تصویری | پویش رسانه‌ای «به عشق علی»، در شهر اغدیر ترکیه برگزار شد

    به گزارش پایگاه رسمی مجمع جهانی اهل بیت (ع)- پویش رسانه‌ای «به عشق علی» (#Ali_Askina)، به همت خبرگزاری ابنا در شهر اغدیر ترکیه برگزار شد. در این پویش علاقمندان به امیرالمومنین علیه‌السلام، علاوه بر انتشار محتوای غدیری در شبکه‌های اجتماعی، با تبریک عید غدیر و با در دست داشتن نوشته «به عشق علی»، عکس یادگاری ثبت کردند.

  • گزارش تصویری | افتتاح رویداد رسانه‌ای غدیر در اغدیر ترکیه

    گزارش تصویری | افتتاح رویداد رسانه‌ای غدیر در اغدیر ترکیه

    به گزارش پایگاه رسمی مجمع جهانی اهل بیت (ع)-همزمان با عید بزرگ ولایت، عید سعید غدیر، به همت خبرگزاری بین‌المللی اهل‌بیت(ع) - ابنا - رویداد رسانه‌ای غدیر در شهر اغدیر ترکیه برگزار شد. این رویداد که با استقبال اهالی اغدیر مواجه شده است، به مدت ۳ روز برگزار می‌شود.

  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: خبرگزاری ابنا، رسانه بسیار مهم و موثری است/ خطبه غدیر به تمام زبان‌های رایج دنیا ترجمه شود

    آیت‌الله فاضل لنکرانی: خبرگزاری ابنا، رسانه بسیار مهم و موثری است/ خطبه غدیر به تمام زبان‌های رایج دنیا ترجمه شود

    به گزارش پایگاه رسمی مجمع جهانی اهل بیت (ع)- آیت‌الله «محمدجواد فاضل لنکرانی» عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از اساتید خارج فقه و اصول حوزه، امروز دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ از بخش های مختلف خبرگزاری بین المللی اهل‌بیت(ع) بازدید کرد.

    وی در حاشیه این بازدید با اشاره به اهمیت انعکاس اخبار مراکز علمی حوزوی در خبرگزاری ابنا اظهار کرد: مراکز علمی و تحقیقاتی بسیاری در شهر قم است و من پیشنهاد می دهم که افرادی وظیفه رصد مطالب تازه این مراکز و تحقیقات آنها را داشته باشند، انعکاس این اخبار در خبرگزاری ابنا در دنیا می تواند مورد توجه قرار بگیرد. این کارهایی که در شهر قم در این عرصه صورت می گیرد، در هیچ جای دیگر نیست. من اطمینان دارم که آیت الله رمضانی با بینش دقیقی که دارا است به این نکته توجه دارد.

    وی ادامه داد: بازدید از خبرگزاری بسیار مهم و موثر و کارساز ابنا را توفیقی از جانب خداوند می دانم. یکی از برکات انقلاب انقلاب اسلامی ایران، وجود مجمع جهانی اهل بیت(ع) و این خبرگزاری است که متصدی نشر معارف اهل بیت(ع) و حقایق مکتب اهل بیت(ع) در دنیا است. دو حقیقت در عالم که تجلی حق تعالی است یکی قرآن و دیگری اهل بیت(ع) است و بشر برای هدایت باید با این دو حقیقت ارتباط داشته باشد. بحمدالله خبرگزاری ابنا که به ۲۷ زبان فعالیت می کند، فعالیتش حول قرآن و اهل بیت(ع) است.

    عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: همان طوری که قرآن، حقیقتی پایان ناپذیر است، معارفی که از اهل بیت(ع) به ما رسیده نیز همین گونه است. متاسفانه خیلی از چیزهایی که اهل بیت(ع) فرمودند به دست ما نرسید، اما اگر ما روی همین مواردی که از آنها به دست ما رسیده است به صورت شبانه‌روزی کار تحقیقاتی و پژوهشی انجام بدهیم، باز زمان کافی نیست. قرآن منبع بیان حقایق الهی است و خداوند همان منبع و همان قوه قدسیه را در وجود اهل بیت(ع) قرار داده، به حضرت امیرالمومنین(ع) عرض کردند اگر مطلبی از شما سوال شود که در قرآن و سنت پیامبر(ص) نبود، چطور پاسخ می دهید، ایشان جواب دادند که با قدرت قدسی الهی پاسخ می دهم. یعنی خداوند در وجود اهل بیت(ع)، این قدرت قدسی را قرار داد که هر سوالی از آنها پرسیده می‌شد، اهل‌بیت(ع) بدون تامل در همان لحظه پاسخ می‌دادند.

    لزوم پرداختن خبرگزاری ابنا به ارتباط شیعیان با حوزه های علمیه

    آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به ضرورت انعکاس معارف اهل بیتی در خبرگزاری ابنا اظهار کرد: ما معارف زیادی در مکتب اهل بیت(ع) در ابعاد مختلف اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، داریم که این معارف باید شکوفاشود. خبرگزاری ابنا که با محوریت اهل بیت(ع) در دنیای اسلام فعال است، باید هدف اصلی‌اش، معرفی اهل بیت(ع) و معرفی معارف آنها و تحقیق و پژوهش در خصوص این معارف باشد. امام رضا(ع) فرمودند اگر مردم، محاسن کلام ما را بشنوند، از ما تبعیت می‌کنند و قطعا همین گونه است، چون مطالبی که از اهل‌بیت(ع) نقل می‌شود، نه مخالف منطق و نه مخالف عقل و نه مخالف فطرت است و این مطالب کاملا موافق با همه این مبانی است و ما باید معارف اهل بیت(ع) را در دنیا نشر بدهیم.

    وی ایجاد گرایش‌های مختلف در فقه را به برکت فقه اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: ایجاد فقه زنان، فقه کودک، فقه بین‌الملل، فقه سیاسی، فقه پزشکی و فقه رسانه و امثالهم همه به برکت مکتب اهل بیت(ع) است. ما باید جامعیت مکتب اهل بیت(ع) و ائمه معصومین(ع) و مکتب شیعه را اثبات کنیم، نه این که صرفا شعار بدهیم. باید برای هر مسلمان یا غیرمسلمانی که موضوعی را مطرح کرد و نظر اهل بیت(ع) را در خصوص آن موضوع، جویا شد، پاسخ صحیح داشته باشیم و این ظرفیت وجود دارد که البته نیازمند تخصص است و افراد متخصصی چه در اینجا و چه در کلان حوزه علمیه قم و حوزه علمیه نجف هستند.

    رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در خصوص رویکرد پیشنهاد خود به خبرگزاری ابنا گفت: پرداختن به ارتباط شیعیان با حوزه‌های علمیه باید جزو برنامه های خبرگزاری ابنا باشد. اگر هر شیعه‌ای در هر نقطه‌ای از جهان با یک روحانی یا یک مجتهد مسلم در ارتباط باشد، دیگر راه را گم نمی‌کند و منحرف نخواهد شد. اما اگر این ارتباط وجود نداشته باشد، آن شیعه گمراه می‌شود و گمراه هم می‌کند و به همین دلیل در روایات بر مجالست با علما تاکید شده است. انسانی که همنشین یک عالم می‌شود، دینش با همین مجالست‌ها و سوال و جواب‌ها، حفظ می‌شود. امروزه یکی از سیاست‌های راهبردی دنیای استکبار، جدایی مردم از روحانیت است و این سیاست فقط مربوط به ایران نیست، بلکه دنیای استکبار چنین سیاستی را برای کشورهای دیگر هم دارد.

    عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که باید عموم جامعه را به سمت ارتباط بیشتر با روحانیت سوق داد، تاکید کرد: این اقدام تنهابرای تقویت روحانیت نیست بلکه برای حفظ خود عموم جامعه است تا گمراه نشوند و در چاه نیفتند. برای این که عموم جامعه مسیر را اشتباه نروند، هیچ راهی جز ارتباط با روحانیت نیست. همچنین باید توجه داشت که یک سری مسائل محوری در مکتب تشیع از جمله غدیر، عاشورا، اربعین، نیمه‌شعبان و مهدویت است که باید روی این محورها به صورت قوی کار کرد و من از رویداد رسانه‌ای برگزار شده توسط خبرگزاری ابنا در شهر اغدیر ترکیه با موضوع غدیر، تشکر می کنم، چون شیعیان قوی ای در کشور ترکیه حضور دارند.

    1.00

    وجود حقایق اسلام در خطبه غدیر

    آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به ضرورت معرفی هر چه بیشتر غدیر به جهانیان اظهار کرد: غدیر را هنوز نتوانستیم معرفی کنیم. امروز اگر حتی از مسیحیان و یهودیان هم در خصوص عاشورا، پرسش صورت بگیرد، آنها می‌دانند که عاشورای مسلمانان چیست، اما در مورد غدیر این گونه نیست. مرحوم آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی می‌گفتند چون متولی عاشورا خود مردم بودند، عاشورا باقی ماند و هر سال با شکوه‌تر، برگزار می شود. اما غدیر در دست علما باقی ماند و در متن مردم نرفت، از اینروهنوز مورد سوال و بحث است و یکی می گوید که معنای غدیر این گونه است و دیگری می گوید که غدیر، معنای دیگری دارد. به همین دلیل باید غدیر را به متن جامعه شیعه در دنیا برد. خبرگزاری ابنا می تواند در این زمینه با دادن فراخوان از شیعیان در نقاط مختلف جهان بخواهد که برای غدیر، کاری انجام بدهند و گزارش این فعالیت‌ها را منتشر کند و تولید محتوا در این زمینه انجام بدهد.

    وی، خطبه غدیر را متضمن همه حقایق اسلام دانست و تصریح کرد: باید روی این خطبه، کار صورت بگیرد و شیعیان باید خطبه غدیر را حفظ کنند، همان طور که شیعیان صدر اسلام، خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) را حفظ کردند. باید خطبه غدیر در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها و کتاب‌های درسی معرفی شود. باید در خصوص ترجمه خطبه غدیر به زبان‌های خارجی، بررسی صورت بگیرد و این خطبه به تمام زبان های رایج در دنیا، ترجمه شود که این کار، اهمیت زیادی دارد. من اطمینان دارم خطبه غدیر به هر زبانی که ترجمه شود سریع بر روی مردم آن جامعه اعم از مسلمان و غیرمسلمان، اثر می‌گذارد.

    رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در ادامه گفت: من از فعالیت بسیارمهم خبرگزاری ابنا، تشکر می کنم. این خبرگزاری می تواند حوزه‌های علمیه، بزرگان حوزه‌، درس‌های حوزه علمیه، مراکز تحقیقاتی حوزوی و محققان حوزه‌را معرفی کند. این چیزی است که دنیای شیعه و جهان باید از حوزه‌های علمیه بدانند. چند سال پیش فردی از یکی از کشورهای اروپایی به مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در شهر قم آمد و گفت که در مورد تلقیح مصنوعی در دنیا، تحقیق می‌کنم و برای اطلاع از نظر ادیان و مذاهب مختلف از جمله یهودیت و مسیحیت و اهل سنت و شیعیان به جاهای مختلف اعم از دانشگاه مدینه عربستان و دانشگاه الازهر مصر و حوزه نجف رفتم، اما دیدم که بیشترین تحقیقات در زمینه تلقیح مصنوعی در حوزه علمیه قم انجام شده و بخشی از این تحقیقات هم در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) صورت گرفته و برای دیدن این تحقیقات به اینجا آمدم که برای من، خیلی جالب بود.

    مبانی فکری امام خمینی(ره) به دنیا معرفی شود

    وی با اشاره به ضرورت نشر فعالیت‌های حوزه در سطح جهان افزود: خبرگزاری ابنا می‌تواند صدای حوزه‌های علمیه در کل دنیای شیعه و همه جهان اسلام باشد. امام خمینی(ره)، یادگاری های بسیار باارزشی را برای کل مسلمانان و نه فقط شیعیان برجای گذاشتند. ما باید روی مبانی امام راحل کار کنیم و این مبانی را به دنیا معرفی نماییم که کار بسیار مهمی است. امام خمینی(ره) می‌گفتند که خداوند از همان اولی که رسول و دین را فرستاد، برای حکومت بود «وَمَآ أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلَّا لِيُطَاعَ بِإِذْنِ ٱللَّهِ» بود. البته این مساله هنوز بعد از چهل سال در حوزه علمیه قم، کار نشده است و باید روی این مساله کار کنیم و مراکزی که روی این موضوع، کار کردند مطالبشان را بیاوریم و خلاصه کنیم و به زبان‌های مختلف ترجمه کنیم. من سه سال روی این موضوع، بحث‌هایی انجام دادم و به این نتیجه رسیدم که آیات فراوانی از قرآن بر این مدعای امام راحل دلالت دارد و این اندیشه امام خمینی(ره)، ریشه قرآنی دارد، این اندیشه در نقطه مقابل مستکبران و فرعونیان زمان است که می‌خواهند بر مقدرات مسلمانان حکومت کنند، دین این فکر را دارد که که حاکم باید خدا و رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) و در زمان غیبت، مجتهد جامع الشرایط باشد.

    استاد درس خارج فقه و اصول حوزه خاطرنشان کرد: باید تولیدات حوزه های علمیه به دیگران معرفی شود، من نمی گویم که هر کتابی معرفی شود، بلکه این کار نسبت به کتابهای تحقیقی پرمایه صورت بگیرد و خلاصه آن از مولف کتاب، مطالبه شود و نشر پیدا کند تا مردم با آن کتاب آشنا شوند.

    وی از مدیریتِ مبتنی بر دانش و تجربه در خبرگزاری ابنا تشکر کرد و ابراز داشت: فعالیت همکاران بسیار خوبی که در ابنا هستند امیدوار‌کننده بود و از برادر بزرگوارم آیت‌الله رمضانی بابت این انتخاب تشکر می‌کنم و در واقع از رهبر معظم انقلاب تقدیر می‌کنم که آیت الله رمضانی، این شخصیت علمی و ارزشمند را در مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) منصوب کردند و من امیدوارم که با هدایت‌های ایشان، این مجموعه رونق فراوانی پیدا کند.

    در این بازدید حسن صدرایی عارف سرپرست خبرگزاری ابنا گزارش کوتاهی از فعالیت‌های این رسانه دینی و بین‌المللی در زمینه انعکاس اخبار مربوط به پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) در جهان به زبان‌های مختلف ارائه داد.

    ..............................

    به گزارش پایگاه رسمی مجمع جهانی اهل بیت (ع)- بازدید از خبرگزاری بسیار مهم و موثر و کارساز ابنا را توفیقی از جانب خداوند می دانم. یکی از برکات انقلاب انقلاب اسلامی ایران، وجود مجمع جهانی اهل بیت(ع) و این خبرگزاری است که متصدی نشر معارف اهل بیت(ع) و حقایق مکتب اهل بیت(ع) در دنیا است.

  • ویدیو | ٢ آموزه مهم غدیر در کلام آیت‌الله رمضانی، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)

    ویدیو | ٢ آموزه مهم غدیر در کلام آیت‌الله رمضانی، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - همایش «انتخابات پرشور؛ قدرت نرم جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل» روز شنبه دوم تیرماه ۱۴۰۳ با حضور جمعی از اعضای «قرارگاه رسانه‌ای شهید آرمان» در تالار اهل‌بیت(ع) در ساختمان مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام در شهر قم، برگزار شد. آیت‌الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این همایش با اشاره به ٢ آموزه مهم غدیر گفت: آموزه اول غدیر این است که بهترین افراد باید در مسئولیت‌ها، گمارده ‌شوند. این که ما باید در سرنوشت خودمان حضور داشته باشیم نیز آموزه دیگر غدیر است.

  • بازدید آیت‌الله فاضل لنکرانی از خبرگزاری اهل‌بیت(ع)

    بازدید آیت‌الله فاضل لنکرانی از خبرگزاری اهل‌بیت(ع)

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - آیت‌الله «محمدجواد فاضل لنکرانی» عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از اساتید خارج فقه و اصول حوزه، صبح امروز دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ از خبرگزاری بین المللی اهل‌بیت(ع) بازدید کرد.

    وی ضمن بازدید از بخش های مختلف این خبرگزاری در جریان فعالیت‌های این رسانه دینی و بین المللی در زمینه انعکاس اخبار مربوط به پیروان مکتب اهل بیت(ع) در جهان به زبان های مختلف قرار گرفت.

    آیت الله فاضل لنکرانی همچنین در بخش پایانی این بازدید به مناسبت هفدهمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در گفت و گوی تفصیلی و تصویری در خصوص این مرجع تقلید بزرگ جهان تشیع، سخن گفت که این مصاحبه طی روزهای آتی در خبرگزاری اهل‌بیت(ع)، منتشر خواهد شد.

    آیت‌الله «محمدجواد فاضل لنکرانی» با حضور در خبرگزاری اهل‌بیت(ع)، در جریان فعالیت‌های این مجموعه قرار گرفت.

  • ویدیو | فرازهایی از زیارت غدیریه در کلام آیت‌الله رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)

    ویدیو | فرازهایی از زیارت غدیریه در کلام آیت‌الله رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) -همایش «انتخابات پرشور؛ قدرت نرم جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل» روز شنبه دوم تیرماه ۱۴۰۳ با حضور جمعی از اعضای «قرارگاه رسانه‌ای شهید آرمان» در تالار اهل‌بیت(ع) در ساختمان مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام در شهر قم، برگزار شد. آیت‌الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) طی سخنانی در این همایش با اشاره به اهمیت زیارت غدیریه اظهار کرد: این زیارت در کتاب های معتبر آمده است، کمتر زیارتی همچون زیارت غدیریه را داریم که این چنین غدیر در آن، معرفی شده باشد و تقریبا ۱۵۰ ویژگی و خصال حضرت امیرالمومنین(ع) در زیارت غدیریه ذکر شده است.

  • ویدیو | بازدید آیت‌الله فاضل لنکرانی از خبرگزاری اهل‌بیت(ع)

    ویدیو | بازدید آیت‌الله فاضل لنکرانی از خبرگزاری اهل‌بیت(ع)

    به گزارش پایگاه رسمی مجمع جهانی اهل بیت (ع)- آیت‌الله «محمدجواد فاضل لنکرانی» عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از اساتید خارج فقه و اصول حوزه، صبح امروز دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ از خبرگزاری بین المللی اهل‌بیت(ع) بازدید کرد. 

    وی ضمن بازدید از بخش های مختلف این خبرگزاری در جریان فعالیت‌های این رسانه دینی و بین المللی در زمینه انعکاس اخبار مربوط به پیروان مکتب اهل بیت(ع) در جهان به زبان های مختلف قرار گرفت. آیت الله فاضل لنکرانی همچنین در بخش پایانی این بازدید به مناسبت هفدهمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در گفت و گوی تفصیلی و تصویری در خصوص این مرجع تقلید بزرگ جهان تشیع، سخن گفت.

     

پایگاه‌های مرتبط

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
2+9=? کد امنیتی