آیت‌الله رمضانی: برائت از شرک، نظام استعماری و استثماری، در حج برجسته شود | از «بازتاب پیام رهبری در روسیه» تا «حمایت جوانان آرژانتینی از فلسطین»

Sunday, 16 June 2024

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در وبینار «بررسی ابعاد بین‌المللی پیام رهبر انقلاب به کنگره حج» اظهار داشت: روح حج به معنای دقیق کلمه، با توحیدگرایی و شرک‌زدایی عجین است. اگر به اسرار حج توجه داشته باشیم، بر مقابله با شرک درونی و بیرونی تاکید دارد.

آیت‌الله رمضانی: برائت از شرک، نظام استعماری و استثماری، در حج برجسته شود | از «بازتاب پیام رهبری در روسیه» تا «حمایت جوانان آرژانتینی از فلسطین»

به گزارش پایگاه رسمی مجمع جهانی اهل بیت (ع)- در فرصتی که چهره شیطانی اسرائیل، صهیونیسم جهانی و قدرت‌های استکباری عیان شده و مردم غیرمسلمان دنیا از شرق تا غرب عالم، درگیر موج بیداری شده‌اند؛ حج امسال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و فرصت ویژه‌ای را برای مسلمانان فراهم نموده تا در بزرگترین اجتماعشان، مظلومیت مردم فلسطین را فریاد بزنند.

از همین رو، پیام امسال رهبر معظم انقلاب برجستگی ویژه و منحصربفردی یافته و همچون پیام‌های گذشته مورد توجه رسانه‌ها و ناظران در سراسر جهان قرار گرفته است.

در این راستا و در جریان انتشار پیام ولیّ امر مسلمین جهان به حجّاج بیت‌اللّه‌الحرام، مبنی بر لزوم برائت جهانی از رژیم صهیونیستی و آمریکا؛ وبینار فعالان اهل‌بیتی(ع) با عنوان «بررسی ابعاد فرامنطقه‌ای و بین‌المللی پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج»، روز شنبه ـ 26 خرداد 1403 ـ ساعت 15:00 به همت مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در خبرگزاری بین‌المللی اهل‌بیت(ع) ـ ابنا برگزار شد.

این وبینار با پیام آیت‌الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، سخنرانی دکتر «نوری محمدزاده» استادیار دانشگاه دولتی داغستان از روسیه و شیخ «عبدالکریم پاز» امام جماعت مسجد بوینس‌آیرس آرژانتین برگزار شد.

روح حج به معنای دقیق کلمه، با توحیدگرایی و شرک‌زدایی عجین است

آیت‌الله «رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در ابتدای این وبینار، به بُعد عبودیت و بندگی کنگره حج اشاره کرد و بیان داشت: حج، نوعی تمرین بندگی خداوند تبارک و تعالی است که احیاء آن، از جمله اقدامات عملی حضرت ابراهیم(ع) در حوزه‌ی توحید بود. حج، همایشی بین‌المللی است که از همه‌ی ملل مسلمان دنیا در آن حضور دارند؛ لذا بهترین فرصت برای تعاملات در حوزه‌های مختلف و رسیدن به نوعی مرجعیت در تصمیم‌گیری دنیا می‌باشد؛ دنیایی که نظام سلطه به دنبال فریب دادن مردم، استعمار و استثمار آنان می‌باشد.

وی افزود: بایسته است تا برائت از شرک، مشرکین، نظام سلطه، نظام استعماری و استثماری در حج برجسته شود. روح حج به معنای دقیق کلمه، با توحیدگرایی و شرک‌زدایی عجین است. اگر به اسرار حج توجه داشته باشیم، بر مقابله با شرک درونی و بیرونی تاکید دارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، وحدت امت اسلامی را از ثمرات مهم حج معرفی کرد و اظهار داشت: اگر وحدت کامل میان تمام امت اسلامی ایجاد شود، بزرگ‌ترین جایگاه اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی از آن مسلمانان خواهد شد که جزء آرزوها و آمال همه‌ی ما می‌باشد.

آیت‌الله «رمضانی» در پایان بیان داشت: بایسته است تا حاجیان و زائران بیت‌الله الحرام برای عملی کردن مسئله برائت، تنفر و انزجار خود را از جنایت‌های رژیم صهیونیستی که غزه را به یک زندان بین‌المللی  تبدیل کرده، ابراز نمایند.

در ادامه، حجت‌الاسلام «معینیان» معاون بین‌الملل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان، به پیام مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: این پیام، حامل نکات مهمی از جمله برائت و تسرّی آن به همه جهان، پشتیبانی از جبهه مقاومت و تکریم صبر مردم غزه بود.

وی بر انتشار حداکثری این پیام مهم از سوی مبلّغان و مرتبطان مجمع جهان اهل‌بیت(ع)، از طریق رسانه، فضای مجازی یا برگزاری همایش تاکید کرد و گفت: روز گذشته جلسه‌ای مجازی با حضور نمایندگان 25 کشور جهان پیرامون ابعاد بین‌المللی پیام مقام معظم رهبری برگزار گردید که مفاد آن به زودی منتشر خواهد شد.

واکنش مثبت مردم روسیه به پیام رهبری

دکتر «نوری محمدزاده» استادیار دانشگاه دولتی داغستان از روسیه، ضمن تشکر از مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) بابت برگزاری این نشست، اظهار داشت: حج نماد توحید است و همچنین نماد برائت از شرک و ظلم می‌باشد؛ لذا مقام رهبری در پیام امسال بر مسئله برائت در حج تاکید کردند.

وی، پیام رهبر انقلاب را احیاگر و وحدت‌آفرین معرفی کرد و گفت: سعی کردیم تا این پیام مهم را در فضای مجازی به زبان روسی بازنشر کنیم که با واکنش مثبت مردم و بازتاب بخشی از این بیانات در خبرگزاری‌های مهم روسیه همراه بود.

این محقق اهل روسیه، آیت‌الله خامنه‌ای را رهبر جبهه حق و حقیقت در جهان دانست و بیان داشت: امروزه مردم تمام دنیا، شعار آزادی فلسطین را می‌دهند و آگاهی پیدا کردند، لذا مقام معظم رهبری نامه‌ای به جوانان اروپایی و آمریکایی نوشتند و مواضع آنان را ستودند.

دکتر محمدزاده، سیاست امروز کشورش در حمایت از فلسطین را نتیجه‌ی سیاست‌های چهل ساله‌ی انقلاب اسلامی ایران دانست و ابراز داشت: نقش ولیّ‌فقیه در مبارزه با فرهنگ کفرآمیز و شرک‌آلود غرب حیاتی است. برای تمام پیروان اهل بیت(ع) افتخار است که در این برهه زمانی زندگی می‌کنند و شاهد حیات چنین رهبری هستند که همه ما را به سعادت دنیا و آخرت سوق می‌دهد.

چشمان مردم فلسطین به شعار حجاج است

شیخ «عبدالکریم پاز» امام جماعت مسجد بوینس‌آیرس آرژانتین، کنگره حج را فرصتی مهم قلمداد کرد و بیان داشت: حج به عنوان تکلیفی مهم از سوی خداوند نسبت به تمام مسلمین است و همچنین فرصتی بزرگ می‌باشد که باید به نحو احسن از آن بهره ببریم.

وی، مسئله برائت از مشرکین در موسم حج امسال را متفاوت از گذشته دانست و گفت: امروزه کشتار عظیم و وحشتناکی در غزه در حال وقوع است. اگر شعار آزادی فلسطین در مراسم حج سال‌های گذشته در عربستان ممنون بوده، امسال نمی‌توانند با آن مقابله کنند و نخواهند توانست تا حجاج را به سکوت دعوت کنند.

این محقق اهل آرژانتین، مسئله برائت را محدود به ایام حج ندانست و بیان داشت: امروزه باید شعار آزادی فلسطین را به کل جهان برسانیم. امروز جوانان در همه کشور‌های جهان از جمله آرژانتین، با مردم فلسطین همدردی می‌کنند لذا به طریق اولی، مسلمانان نسبت به یکدیگر وظیفه‌ی سنگین تری دارند.

شیخ «عبدالکریم پاز» در پایان، نقش مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در انتقال پیام رهبری به جهانیان را ضروری دانست و اظهار کرد: امیدوارم همه ما شامل دعا و توجه امام زمان(عج) در پیمودن این مسیر بزرگ و مهم باشیم.

Leave a comment

You are commenting as guest.

Ahl Al-Bayt World Assembly

The Ahl al-Bayt World Assembly  is an international non-governmental organization (INGO) that was established by a group of Shiite elites under the supervision of the great Islamic authority of the Shiites in 1990 to identify, organize, educate and support the followers of Ahl al-Bayt.

  • Tehran Iran
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

Contact Us

Issue
Email
The letter
7-5=? Captcha