موسوی هوايی: همه دستگاه‏های فرهنگی كشور بايد پشت سر اين جايزه باشند

سه شنبه, 09 مهر 1392

معاون پژوهشي سازمان تبليغات اسلامي با پر اهميت دانستن ساخت فيلم درباره پيامبر اعظم(ص) اين كار را مأموريت همه نهادهاي فرهنگي كشور دانست و حمایت آنها از جايزه بزرگ پيامبر(ص) را ضروري خواند.

به گزارش روابط عمومی جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) معاون پژوهشي سازمان تبليغات اسلامي در ديدار با مسؤولان دبيرخانه جايزه بزرگ پيامبر اعظم (ص) برگزاري اين جشنواره را كاري مهم و ضروري دانست.
"حجت الاسلام و المسلمين موسوي هوايي" با اشاره به هجمه هايي كه به مقدسات اسلامي و شخص پيامبراكرم (ص) مي گردد گفت: از جمهوري اسلامي به عنوان نظامي كه بر مبناي اسلام تشكيل شده است انتظار مي رود كه در مقابل اين حمله ها حركت هاي متناسبي انجام دهد.

وي افزود : هجوم به مباني اسلامي تنها منحصر به قالب هاي هنري و رسانه اي نيست بلكه پيش از آن در توليدات علمي تحلي دارد؛ به عنوان يك نمونه در مقالات و همنوايي كه در دايره المعارف ها و سايت هاي اينترنتي پر بازديد نظير ويكي پديا – نيز وجود دارد چهره پرنور پيامبر (ص) اهل بيت (ص) و علماي راستين اسلام تحريف شده و مي شود.

 

439976.jpg

 


موسوي هوايي درباره حمايت مالي از جايزه بزرگ هم تأكيد كرد: اگر چه سهيم شدن شركت هاي خصوصي در اين جشنواره خوب است اما شايسته نيست كه كار مربوط به پيامبر(ص) چنين اسپانسرهايي داشته باشد؛ بلكه بايد همه دستگاه هاي فرهنگي كشور پشت سر اين جايزه قرار بگيرند.

معاون پژوهشي سازمان تبليغات اسلامي حمايت اين سازمان از جايزه بزرگ پيامبر اعظم(ص) را اعلام كرد و گفت:علاوه بر حوزه هنري سازمان تبليغات كه جزء مشاركت كنندگان اين جايزه بزرگ است من نيز تلاش خود را انجام خواهم داد تا رياست محترم سازمان از اين جشنواره حمايت مالي داشته باشند.

در ابتداي اين ديدار "حجت الاسلام حسيني عارف" دبير جايزه بزرگ پيامبر اعظم(ص) گزارشي از روند برگزاري آن تا امروز ارائه كرد.

 

439974.jpg


شایان ذکر است نخستین دوره جشنواره فرهنگی ـ هنری اهل بیت(ع) با عنوان «جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص)» به همت مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و همکاری نهادهای فرهنگی و هنری برگزار می شود. این جشنواره در دو رشته فیلم کوتاه (در سه شاخه انیمیشن، داستانی و مستند) و تألیف و ترجمه کتاب به زبان انگلیسی (در دو شاخه سیره پیامبر و پاسخ به شبهات) برگزار خواهد گردید و جوایز ارزنده و بی نظیری به نفرات برتر تعلق خواهد گرفت.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
7+2=? کد امنیتی