پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پی ارتحال علامه شیخ علی کورانی

یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله محمد امامی کاشانی را تسلیت گفت.

پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پی ارتحال علامه شیخ علی کورانی

آیت الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با صدور پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین علی کورانی عاملی پژوهشگر و محقق تاریخ اسلام و بنیانگذار و مدیر مرکز «تحقیقات المعجم الفقهی» را تسلیت گفت.

متن پیام آیت‌الله «رضا رمضانی» به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ"

رحلت عالم مجاهد بزرگوار مرحوم آیت الله شیخ علی کورانی از محققان و دانشوران حوزه علمیه و شاگردان و یاران مرحوم آیت الله شهید سیدمحمدباقرصدررضوان الله تعالی علیه را به ساحت مقدس حضرت ولی عصرعجل الله تعالی فرجه الشریف  ، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه های علمیه و خاندان عالم پرور کورانی از خطه جبل عامل و بازماندگان آن فقید سعید، به ویژه فرزندان برومندش تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

نقش گرانسنگ آن مرحوم در زمینه مهدویت و انتظار، تلاش هایش در عرصه سیاست، تشکل های اسلامی و مقاومت، نمایندگی مراجع گرانقدر همچون آیات عظام حکیم و خویی در بلاد اسلامی، مواضع او در دفاع از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل عظیم الشأن رضوان الله تعالی علیه ، همه از ویژگی هایی است که یاد و خاطره آن عالم مجاهد محقق را در تاریخ معاصر جهان اسلام و حرکت اسلامی ماندگار خواهد کرد.

اینجانب ، ضمن تسلیت این ضایعه اسفناک، برای وی علو درجات و حشر با پیامبر صلی الله علیه و آله  و امامان معصوم علیهم السلام و اولیاء و شهدا و برای بازماندگان ، همراهان  جهاد و مبارزه و همه علاقمندان ایشان صبرجمیل و اجر جزیل از خدای منان مسألت دارم.

                                                                                                                                رضا رمضانی

                                                                                                               دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام

شایان ذکر است که حجت الاسلام والمسلمین علی کورانی عاملی پژوهشگر و محقق تاریخ اسلام و بنیانگذار و مدیر مرکز «تحقیقات المعجم الفقهی» سحرگاه امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در قم دارفانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
1*7=? کد امنیتی