رئیس تشکل علمای اهل بیت(ع) شهر اغدیر ترکیه: ولایت حضرت امیرالمومنین(ع)، حصن حصین الهی است

سه شنبه, 05 تیر 1403

رئیس تشکل علمای اهل بیت(ع) شهر اغدیر ترکیه گفت: روایتی داریم که خداوند می فرماید ولایت حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام، حصن حصین من است و هر کس که داخل این حصن شود، از عذاب در امان خواهد بود.

رئیس تشکل علمای اهل بیت(ع) شهر اغدیر ترکیه: ولایت حضرت امیرالمومنین(ع)، حصن حصین الهی است

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - شیخ زکی (رئیس تشکل علمای اهل بیت علیه السلام شهر اغدیر ترکیه) در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری بین المللی ابنا به مناسبت عید سعید غدیر خم به بیان اهمیت این عید بزرگ پرداخت.

وی با اشاره به هدایت بشر از سوی خداوند اظهار کرد: خداوند متعال از اولین لحظات آفرینش اولین انسان به طرق مختلف به هدایت اشرف مخلوقات خود، پرداخت و رشد و هدایت انسان برای خداوند یکی از مهم ترین موضوعات بوده است. پروردگار برای این هدف، انبیای الهی، ائمه معصومین(ع) و اولیای الهی را در مسیر بشریت قرار داد، در حدیثی داریم که اگر خداوند، حجت خود را از روی زمین بردارد، زمین و اهل آن نابود می شوند. مسئله هدایت بشری و مدیریت جامعه انسانی، امر بسیار مهمی است و هیچ انسان و تفکری بدون اتصال به وحی، امکان هدایت و مدیریت جامعه بشری را ندارد. در طول تاریخ هم می بینیم که انسان ها و مکتب های مختلفی که بدون اتصال به وحی، ادعای هدایت و مدیریت جامعه داشتند، جنایت های زیادی را مرتکب شدند.

شیخ زکی ادامه داد: خداوند متعال به مومنین بشارت داده است که روزی همه طاغوت ها از بین خواهند رفت و مومنین وارث زمین، خواهند شد. انسان در این دوران به تمام معنا، احساس خوشبختی واقعی می کند. ولایت، محوری ترین موضوع هدایت است و خداوند متعال بعد از گذشت بیست و سه سال از رسالت پیامبر(ع)، این موضوع مهم را به رسول اکرم(ص) ابلاغ کرد و ولایت و اهمیت آن از طرف پروردگار متعال، بیان شد. پیامبر اکرم(ص)، بیانات زیادی در خصوص مسئله ولایت و جانشینی خود داشت و این بیانات در احادیث زیادی آمده و برای فهم این بیانات، حتی از انبیای گذشته هم مثال زده شده است. به عنوان مثال براساس حدیث منزلت، جایگاه امام علی(ع) نسبت به پیامبر اکرم(ص)، همانند جایگاه هارون نسبت به حضرت موسی است.

رئیس تشکل علمای اهل بیت(ع) شهر اغدیر ترکیه افزود: امام علی(ع) در دوران رسالت پیامبر اکرم(ص)، رشادت های زیادی را از خود نشان داد که همه این رشادت ها همچون گوهری بر آسمان تاریخ، می درخشد. یکی از این رشادت ها در لیله المبیت بود که امام علی(ع) با طیب خاطر در رختخواب پیامبر(ص) خوابید و این واقعه به عنوان یکی از بزرگ ترین رشادت های حضرت امیرالمومنین(ع) در تاریخ ثبت شده است.

وی در خصوص جایگاه اهل بیت(ع) در روایات خاطرنشان کرد: در حدیث قدسی داریم که روایت ها از سه هزار کلمه تشکیل شده است که هزار کلمه مخصوص امت است که حتما باید به آنها ابلاغ شود، هزار کلمه دیگر هم علی السویه است و امام معصوم مختار به بیان یا عدم بیان آن است، ولی هزار کلمه مخصوص خود ائمه معصومین(ع) است که فهم این کلمات از عقل بشری، خارجی است. همچنین در روایتی داریم که خداوند می فرماید ولایت حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام، حصن حصین من است و هر کس که داخل این حصن شود، از عذاب در امان خواهد بود.

..............................

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
9+2=? کد امنیتی