اخبار مجمع

  • اختری: مباهله، معجزه‌ای بزرگ در اثبات حقانیت اسلام و افضلیت اهل‌بیت(ع) بود

    اختری: مباهله، معجزه‌ای بزرگ در اثبات حقانیت اسلام و افضلیت اهل‌بیت(ع) بود

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - همزمان با ۲۴ ذوالحجه ۱۴۴۵ و سالروز «واقعه مباهله» وبیناری بین‌المللی با عنوان «مباهله؛ حقانیت اسلام و اثبات ولایت» از سوی بنیاد بین‌المللی عاشوراء برگزار گردید.

    در این نشست مجازی که شامگاه دیروز دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ و به زبان عربی برگزار شد، شخصیت‌هایی از کشورهای ایران و مصر سخنرانی کردند و خانم «فاطمه السحمرانی» شاعر لبنانی، اجرای آن را بر عهده داشت.

    اولین سخنران این مراسم، آیت الله «محمدحسن اختری» رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) بود که در ابتدای سخنان خود، وی مباهله را معجزه ای بزرگ از پیامبر(ص) خواند و گفت: واقعه مباهله، حاوی پیام های زیادی است که من در این فرصت کوتاه، دو نکته از آنها را مطرح می کنم؛ ۱. حقانیت اسلام. ۲. افضلیت اهل بیت پیامبر(ص).

    وی درباره نکته اول گفت: همه مورخان و مفسران گفته اند که اسقف نجران و حدود ۳۰ نفر از بزرگان و مسیحیان نجران به مدینه آمدند و سؤالاتی از پیامبر(ص) کردند که آیات قرآن اشاره به آنها دارد. سپس قرار شد مباهله کنند، که مسیحیان حاضر به این کار نشدند و حقانیت اسلام ثابت شد. مسلمانان و مسیحیان هم این معجزه را با چشم خود مشاهده کردند.

    رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) سپس به نکته دوم پرداخت و اظهار کرد: پیامبر(ع) برای مباهله، اهل بیت خود ـ یعنی حضرت علی(ع) و فاطمه زهراء(س) و حسنین(ع) ـ را با خودش برای دعا به عرصه آورد؛ که این، نشاندهنده افضلیت آنان است.

    آیت الله اختری به جاودانه شدن ماجرای مباهله از طریق ذکر آن در قرآن هم اشاره کرد و با قرائت آیه مباهله (فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أبْنَاءَنا وَأبْنَاءَكُمْ وَنِساءَنا وَنِساءَكُمْ وَأنفُسَنا وَأنفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكاذِبين) تصریح نمود: از این آیه استفاده می شود که علی(ع) افضل از همه اصحاب پیامبر(ص) بوده است؛ زیرا آیه درباره ایشان، تعبیر به «انفسنا» تعبیر کرده است.

    وی سپس برای استشهاد به این امر به نوشته های بزرگان اهل سنت مانند «فخر رازی» و «محمد عبده» در کتب تفسیری آنها اشاره کرد که نوشته اند: که همه روایات صحیح  دراین مورد، اتفاق دارند که کلمه انفسنا فقط بر علی(ع)، نسائنا بر فاطمه زهراء(س) و کلمه ابناءنا بر امام حسن(ع) و امام حسین(ع) دلالت دارد. همچنین فهمیده می شود که حسن و حسین (علیهم السلام) فرزندان پیامبر(ص) محسوب می شوند.

    این اندیشمند اسلامی ادامه داد: «زمخشری» صاحب تفسیر کشاف نیز نوشته است که آیه مباهله بر افضلیت اهل البیت(ع) و اصحاب کساء دلالت دارد.

    آیت الله اختری در پایان سخنانش، این روایت پیامبر اکرم(ص) که شیعه و سنی – از جمله «طبرانی» در المعجم الکبیر – آن را نقل کرده اند را قرائت کرد که: «لا يُؤمنُ أحدُكُم حتّى أكونَ أحَبَّ إلَيهِ مِن نَفْسِهِ، و أهْلي أحَبَّ إلَيهِ مِن أهْلِهِ، و عِتْرَتي أحَبَّ إلَيهِ مِن عِتْرَتِهِ، و ذُرِّيَّتي أحَبَّ إلَيهِ مِن ذُرِّيَّتِه » یعنی: «هيچيک از شما ايمان ندارد، مگر آنگاه كه مرا از خودش بيشتر دوست داشته باشد، و خانواده مرا از خانواده خودش و خاندان مرا از خاندان خودش و نسل مرا از نسل خودش بیشتر دوست داشته باشد».

    شایان ذکر است که بنیاد بین المللی عاشوراء تاکنون بیش از ۵۰ نشست مجازی (وبینار) با حضور شخصیت های مختلف از کشورهای گوناگون برگزار نموده است.

    همزمان با سالروز «واقعه مباهله» وبیناری بین‌المللی با عنوان «مباهله؛ حقانیت اسلام و اثبات ولایت» از سوی بنیاد بین‌المللی عاشوراء برگزار شد.

  • آیت‌الله رمضانی: نامه رهبر انقلاب به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا جزء متون درسی قرار گیرد

    آیت‌الله رمضانی: نامه رهبر انقلاب به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا جزء متون درسی قرار گیرد

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - نشست علمی «تبيين ابعاد نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی» با سخنرانی آیت‌الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و حجت الاسلام والمسلمین «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه اهل بیت(ع) برگزار شد.

    آیت الله رمضانی در این نشست گفت: نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان و دانشجویان آمریکایی ابعاد مختلفی دارد و ما نباید یک نگاه سطحی و صرفاً دینی به این نامه داشته باشیم؛ این نامه با توجه به اتفاقاتی که در بیش از ۴۰ دانشگاه و ۲۰۰ تحصن در دانشگاه‌های مختلف آمریکا نسبت به فجایع غزه رخ داد، برای جوانان آمریکایی نوشته شد.

    وی درباره ویژگی‌های نامه رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: این اتفاق در تاریخ ثبت خواهد شد و برای اینکه قضاوت درستی داشته باشیم باید نسبت به مسئولیت‌ها در زمان‌های مختلف شناخت داشته باشیم. مفاهیم کلیدی در این نامه منصفانه و با یک نگاه بین‌المللی بوده است و  برجسته کردن وجدان بیدار و در مسیر درست قرار گرفتن، از نکات مهم نامه است. در این نامه ارزش‌های فطری، انسانی و دینی، مقاومت انسانی، حق تعیین سرنوشت، آشکار شدن حقیقت و راه حقیقت و کمک‌های انسانی؛ نشان از توجه به عدالت و کرامت انسانی دارد. لذا چشمه‌هایی از معارف قرآنی با همین مفاهیم القا می شود.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: امروز در دنیای غرب که مدعی کرامت و عدالت هستند شاهد وضع قوانین بین‌المللی در بخش‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و حقوقی هستیم؛ در مفاهیم و آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) قوانین و معارف بسیاری در تعظیم و تحقق عدالت و کرامت انسانی وجود دارد و چشمه‌هایی از آن را در ادبیات نامه مقام معظم رهبری مشاهده می‌کنیم.

    وی در ادامه گفت: طی ۳۵ سال گذشته، رهبر معظم انقلاب به دلیل اتفاقاتی که در دنیا افتاده است سه نامه به جوانان اروپایی و آمریکایی نوشتند. ایشان می‌خواهند انسان معاصر یک فصل جدیدی از کنشگری با نگاه دقیق‌تر، جامع‌تر و عمیق‌تر نسبت به دین داشته باشد. همه عبارت‌ها و بندهای نامه رهبر انقلاب به گونه‌ای است که ثبت تاریخی شده است و جنبه فطری و عقلانی دارد. در این نامه به دو اصل سلبیِ نپذیرفتن ظلم و ظلم نکردن توجه شده است. بنابراین ادبیات نامه ایشان؛ انسانی، فطری، عقلانی و بر پایه معنویت است.

    آیت الله رمضانی اظهار کرد: چشمه دیگر معرفت که در آخرین کلمات آمده است، اشاره به مقاومت در راه حق است؛ ماموریت انسان چیست؟ آیا باید بنشیند و بدترین ظلم را در غزه ببیند و سکوت کند؟

    وی در ادامه گفت: طی ۷۶ سال گذشته، صهیونیست‌ها دو هزار تروریست را وارد اراضی اشغالی کردند و خانه‌ها و روستاهای فلسطین را غصب کردند. مرزهای فلسطین حتی در سال 1948 به لحاظ جغرافیایی، وسعت زیادی داشت اما امروزه کم شده، تا جایی که یک پنجم آن باقی مانده است. صهیونیست‌ها به همین مقدار هم راضی نیستند که در اختیار فلسطینی‌ها باشد بلکه درصدد اشغال بقیه اراضی هستند تا سرزمین موعود خود را ایجاد کنند، جهان را در خدمت خود قرار دهند و همه دنیا خادم آنها شوند.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: چرا جامعه بشری باید به این نقطه برسد که این همه ظلم در نظام سلطه صورت بگیرد و هیچ کس حتی در کشورهای مسلمان حق اعتراض نداشته باشد؟! امروزه جای ظالم و مظلوم کاملاً تغییر کرده است و کسی که ظالم بود مظلوم جلوه داده می‌شود! در برلین صهیونیست‌ها قبرستان نمادین درست کرده‌اند و چندین سال هولوکاست را یادآوری و در تمام جلسات از مظلومیت خود می‌گویند. اگر کسی به هولوکاست اعتراض، یا آن را انکار می‌کرد به ۳ یا ۱۰ سال زندان محکوم می‌شد. این همان آزادی است که در کشورهای لیبرال تعریف می‌شود و از همین آزادی برای ظلم به بشریت استفاده می‌کنند.

    وی با بیان اینکه در اولین پروتکل صهیونیست‌ها آمده است که آزادی عقیده ایده‌ای بیش نیست بلکه ابزار توسعه ظلم در جامعه بشری است، ابراز کرد: صهیونیست‌ها بسیار ظلم کردند و افراد زیادی را کشتند، پس باید سر جای خود نشانده شوند. امروزه از کشورهای مختلف دنیا، انسان‌های آزاده به پا خاسته‌اند، چرا که فهمیده‌اند مظلوم  و ظالم کیست.

    آیت‌الله رمضانی در پایان تأکید کرد: باید نامه رهبر معظم انقلاب را فهمید، درک کرد و آن را جزء متون درسی قرار داد تا همه فرزندان ما بفهمند که در دنیا چه خبر است.

    در ادامه حجت الاسلام والمسلمین «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، یکی از مشکلاتی که از ابتدا جبهه حق با آن مواجهه بوده را موضوع انتقال درست مفاهیم به مخاطبان عام دانست و گفت: درباره حوادث، تحریف های زیادی صورت می گیرد که فاصله زمانی، زبانی و جغرافیایی از عوامل تحریف هستند.

    رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: آنچه خداوند برای اسلام مقدر کرد و بر مسلمانان منت گذاشت این بود که دین پس از نزول و آیین پس از ختم نبوت، بدون راهبر، ناظر و هدایت‌گر نماند و جریان نظارت و هدایت اهل بیت(ع) مانع از تحریف اسلام شد. البته خارج از این جریان اختلاف‌نظرهایی را شاهد بودیم که مسلمانان باید برای حل آن چاره‌اندیشی می‌کردند.

    وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بی‌نیاز از تنظیم‌گری برای انتقال پیام‌ها نیست، اظهار کرد: مفهوم صدور انقلاب که توسط امام راحل بیان شد، در خارج از ایران به صدور تروریسم ترجمه شد، چه بسا در داخل کشور هم برخی همین قرائت غلط را برداشت کرده بودند اما امام بارها فرمودند که ما انقلاب خود را به جهان صادر کردیم که مفهوم آن نفی ظلم و حمایت از مظلومان و عدالت بود.

    رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: جریان شارلی ابدو و ترورهایی که در فرانسه اتفاق افتاد، منجر شد که رهبری در فاصله یک سال دو نامه به جوانان اروپا بنویسند که به غبارزدایی از چهره حقیقی اسلام و نفی برچسب‌های غلط کانون‌های ساخته و پرداخته نهادهای امنیتی غرب و جریان‌هایی مثل داعش بپردازند. همان چیزی که رهبران غربی گاهی به آن اعتراف کردند و در  مناظره‌های آمریکا، ترامپ به خانم کلینتون گفت که شما داعش را به وجود آوردید.

    حجت الاسلام رستمی بیان کرد: رهبری در نامه به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا به تبین لزوم تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها پرداخته و ترند شدن اسلام در گفت‌وگوهای عمومی دنیا با هدف بدنام کردن اسلام را فرصتی برای تبیین اسلام ناب برشمردند. رهبر انقلاب می فرمایند: مهمتر از این نامه‌ها کنشگری برای تبیین آن است. یکی از ماموریت‌های مهم دانشجویان بین‌المللی، تبیین حقایق دین اسلام و استفاده از مشترکات انسانی و ادبیات و مفاهیم دینی است که رهبری هم به آن اشاره داشتند.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: امید داریم که در امتداد مجاهدت‌های مجاهدان اسلام، اهل‌بیت(ع) و شهدای راه حق و جریان انقلاب اسلامی، شاهد طلوع خورشید ولایت عظمی حضرت بقیه الله(عج) باشیم و حرکت و جریان عمومی دنیا بر نفی همه ستمگری‌ها باشد.

    نشست علمی «تبيين ابعاد نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی» در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه اهل بیت(ع) برگزار شد.

  • میزبانی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) از هیئت عالی‌رتبه بانوان عراقی + تصاویر و ویدئو

    میزبانی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) از هیئت عالی‌رتبه بانوان عراقی + تصاویر و ویدئو

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - همزمان عید سعید غدیر خم و فرا رسیدن چهلم رئیس جمهور فقید ایران شهید آیت الله رئیسی، و همراهان ایشان، هیئت عالی رتبه بانوان عراقی از تاریخ 4 لغایت 9 تیرماه به میزبانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به تهران سفر کردند.

     

    در این سفر برنامه های دیدار با مقام معظم رهبری، ملاقات با سرکار خانم دکتر علم الهدی و عرض تسلیت به ایشان، حضور در منزل شهید امیر عبداللهیان، بازدید از حسینیه جماران و ملاقات با سرکار خانم دکتر طباطبایی عروس حضرت امام خمینی(ره)، بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه الزهرا(س) و ملاقات با خانم دکتر بکائی رئیس دانشگاه از جمله برنامه های این سفر کوتاه بود.

     

    6c22da71-421f-427f-8d30-c8be032fc5b2.jpg

    6522da71-421f-427f-8d30-c8be032fc5b2.jpg

    6822da71-421f-427f-8d30-c8be032fc5b2.jpg

    تصاویر دیدار با رهبر معظم انقلاب

    02 (1).jpg

    02 (2).jpg

    02 (3).jpg

    02 (4).jpg

    نشست با خانم دکتر علم الهدی در دانشگاه شهید بهشتی با حضور ریاست دانشگاه 

    7322da71-421f-427f-8d30-c8be032fc5b2.jpg

    7622da71-421f-427f-8d30-c8be032fc5b2.jpg

    7922da71-421f-427f-8d30-c8be032fc5b2.jpg

     

    ملاقات با خانواده شهید امیر عبداللهیان

    7c22da71-421f-427f-8d30-c8be032fc5b2.jpg

    210.jpg

     

    بازدید از حسینیه جماران و ملاقات با خانم دکتر طباطبایی عروس حضرت امام

    4512.jpg

     

     

    بازدید از دانشگاه الزهراء(س) و جلسه با ریاست دانشگاه

    همچنین با توجه به چالش‌های خانواده در جامعه عراق "نشست تخصصی بین المللی هم اندیشی مسایل زن و خانواده ایران و عراق" با همکاری معاونت زن و خانواده ریاست جمهوری و امور بانوان مجمع جهانی اهل بیت(ع) و با حضور  هیأت بانوان عراقی و دعوت از برخی بانوان فعال در مجلس شورای اسلامی، هیأت دولت و مراکز و مؤسسات زنان فعال در عرصه بین الملل برگزار شد و تجارب دو طرف مورد تبادل قرار گرفت.

    نشست مسئولان و مدیران بانوی عراقی با خانم خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده

    این گروه پس از زیارت حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) در مشهد مقدس به عراق بازگشتند.

    همزمان عید سعید غدیر خم و فرا رسیدن چهلم رئیس جمهور فقید ایران شهید آیت الله رئیسی، و همراهان ایشان، هیئت عالی رتبه بانوان عراقی، به میزبانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به تهران سفر کردند.

  • گزارش تصویری | حضور آیت‌الله رمضانی در آیین افتتاحیه سومین کنگره بین‌المللی «نهج‌البلاغه؛ راه نجات»

    گزارش تصویری | حضور آیت‌الله رمضانی در آیین افتتاحیه سومین کنگره بین‌المللی «نهج‌البلاغه؛ راه نجات»

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - آیین افتتاحیه سومین کنگره بین المللی نهج البلاغه راه نجات با موضوع زیست شرافتمندانه با حضور آیت‌الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سالن امام خامنه ای مرکز همایشهای بین المللی اصفهان برگزار شد.

  • گردهمایی مبلغان مجمع جهانی اهل بیت(ع) در عراق برگزار می‌شود

    گردهمایی مبلغان مجمع جهانی اهل بیت(ع) در عراق برگزار می‌شود

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - در آستانه ماه محرم، گردهمایی مبلغان نمایندگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در عراق برگزار می‌شود.

    در این گردهمایی بیش از ۴۰۰ مبلغ از سراسر عراق شرکت می‌کنند و آیت‌الله العظمی شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید شیعه و آیت الله رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) سخنرانی خواهند کردند.

    گفتنی است گردهمایی مبلغان نمایندگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در عراق روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۳ در عتبه علویه منعقد می‌شود.

    4124da71-421f-427f-8d30-c8be032fc5b2.jpg

    در آستانه ماه محرم، گردهمایی مبلغان نمایندگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در عراق برگزار می‌شود.

  • گزارش تصویری | بازدید دکتر هادی انصاری از دفتر خبرگزاری اهل‌بیت(ع)

    گزارش تصویری | بازدید دکتر هادی انصاری از دفتر خبرگزاری اهل‌بیت(ع)

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) -دکتر «هادی انصاری» مورخ و مولف دینی و فعال در عرصه بین الملل و اعتاب مقدسه با حضور در دفتر خبرگزاری ابنا در شهر قم از بخش های مختلف آن بازدید کرد. وی در پایان این بازدید در مصاحبه ای به بیان نکاتی در خصوص مراودات خود با جهان اسلام و تاریخچه بازسازی عتبات عالیات، پرداخت.

  • آیت‌الله رمضانی: نیروهای پرکار و مخلصی در ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات فعالیت‌ می‌کنند

    آیت‌الله رمضانی: نیروهای پرکار و مخلصی در ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات فعالیت‌ می‌کنند

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) -جمعی از اعضای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم ظهر امروز ـ شنبه نهم تیرماه 1403 ـ با حضور در ساختمان مجمع جهانی اهل بیت(ع) قم با آیت‌الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع دیدار و گفت‌وگو کردند.

    آیت‌الله رمضانی در این دیدار یاد و خاطره تلاش‌های شهید سردار سلیمانی در شکل‌گیری ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات را گرامی داشت و گفت: سردار سلیمانی در عرصه های مختلف حضور داشت و در همه جنبه‌ها پدیده بود.

    وی درباره نقش ایرانیان در ترویج علم و خدمت‌رسانی اظهار داشت: بر اساس روایت پیامبر(ص) «لو كانَ العِلمُ بالثُّريّا لَتَناوَلَهُ رِجالٌ مِن فارِسَ» اگر دانش در ثريّا باشد، بی‌گمان مردانى از ايران به آن دست می‌يابند، ایرانیان همیشه و در همه زمینه‌ها نقش‌آفرین بودند و در بازسازی عتبات عالیات هم نقش‌آفرین هستند.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه کرد: من پیش از سقوط صدام به عراق سفر کرده بودم، حرم‌های ائمه(ع) را که می‌دیدم با خود می‌گفتم که چه زمان این‌ها آباد می‌شود؟ اما امروزه که ساخت و توسعه صحن‌‌ها را می‌بینم به درگاه الهی شکر می‌کنم. برای نمونه در صحن حضرت زهرا(س) زیبایی‌های هنر اسلامی و ایرانی به کار رفته است و هر زائری که این صحن را می‌بیند لذت می‌برد.

    وی با بیان اینکه فعالیت در ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، افتخار و ظرفیت زیادی برای خدمت‌رسانی است گفت: زحمات و فعالیت‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم را ارج می‌نهیم. نام قم با قیام و جهاد و رزم و فعالیت‌های دینی و خیرخواهانه گره خورده است.

    آیت الله رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های مجمع جهانی اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: مجمع جهانی اهل بیت(ع) امور شیعیان دنیا را تمشیت می‌کند و با بیش از 120 کشور مرتبط است. همچنین با مجامع محلی و مبلغان بومی در ارتباط هستیم و آنان فرهنگ اهل‌بیت(ع) را در دنیا تبیین می‌کنند.

    وی افزود: خبرگزاری ابنا با 27 زبان صدای شیعیان بی‌رسانه است که توفیقات خوبی را کسب کرده است. دائر‌ةالمعارف مجازی ویکی شیعه با 22 زبان، روزانه یک میلیون بازدیدکننده دارد. شبکه ماهواره‌ای ثقلین به زبان عربی فعال است و دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع) با 31 ملیت به فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود ادامه می‌دهد.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: اعضای شورای عالی مجمع از رهبران و بزرگان شیعه داخلی و خارجی از کشورهای مختلف هستند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت محور مقاومت در منطقه اظهار داشت: امروزه جغرافیای مقاومت گسترش پیدا کرده است؛ مقاومت از ایران شروع شد و پس از آن به لبنان، سوریه، یمن و عراق و کشورهای آمریکای لاتین و دانشگاه‌ها و موسسات در آمریکا و اروپا رسید. در این راستا نامه‌ی مقام معظم رهبری به دانشجویان حامی مردم فلسطین در آمریکا، نشانه‌ی امیدی برای آینده روشن و آشنایی نسل جوان غرب با گفتمان و فرهنگ مقاومت است.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) یادآور شد: ما قبل از عملیات وعد صادق قدرت منطقه‌ای بودیم اما امروزه قدرت جهانی هستیم. امیدواریم دولت آینده نیز همین مسیر را ادامه دهد چون محور مقاومت هیچ زمانی مثل امروز قدرتمند نبوده است.

    وی درباره ضرورت همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) با ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم عنوان کرد: درباره همکاری باید جلساتی با حجت الاسلام و المسلمین «عبدالله توانا» مشاور دبیرکل مجمع در امور حوزوی و روحانیون، و معاونت بین‌الملل مجمع برگزار شود تا زمینه‌های همکاری بین دو مجموعه در بخش‌های مختلف بررسی و ارزیابی گردد. چون ترویج مکتب اهل‌بیت‌(ع) وظیفه و قاعده مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) است.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان اظهار داشت: نیروهایی که در ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در سراسر کشور فعالیت می‌کنند انسان‌های پرکار و مخلصی هستند و خداوند به آنان توفیق خدمت به مراقد نورانی اهل‌بیت(ع) و زائران آنان را داده است.

    گفتنی است در ابتدای این دیدار، دو تن از مسئولان ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم گزارشی از اقدامات این نهاد را به سمع و نظر آیت‌الله رمضانی رساندند.

    جمعی از اعضای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم ظهر امروز با حضور در ساختمان مجمع جهانی اهل بیت(ع) قم با آیت‌الله رمضانی دبیرکل مجمع دیدار و گفت‌وگو کردند.

آمار شیعیان آذربایجان



            

1- آمار «دائرةالمعارف امام حسين(ع)» از شیعیان آذربایجان‏ ـ سال 2000

 

جمعیت کشور: 7.955.772 

درصد شیعیان به کل جمعیت: 73 درصد

 

----------------------------------------------------------------

 

2- آمار «مجمع جهانی اهل‏بیت(ع)» از شیعیان آذربایجان ـ سال 2008
 

جمعیت کشور: 8.587.000 

جمعیت شیعیان: 7.329.863

درصد شیعیان نسبت به جمعیت کشور: 85 درصد

 

----------------------------------------------------------------


3- آمار انجمن دین و زندگی اجتماعی «مؤسسه ‏PEW» از شیعیان آذربایجان ـ سال 2009

 
جمعیت کشور: 8.765.000

جمعیت مسلمانان: 7.730.000

جمعیت شیعیان: 5.700.000 - 6.600.000

درصد شیعیان نسبت به جمعیت مسلمان کشور: 65 - 75 درصد

پایگاه‌های مرتبط

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
3+4=? کد امنیتی