دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع): علامه حسن‌زاده آملی، بزرگ مرد حامی ولایت و تربیت شده مکتب نبوی بود

Tuesday, 05 October 2021

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه علامه حسن‌زاده آملی، راه عقلی و شهودی را طی کرد و تربیت شده مکتب نبوی بود، گفت: ایشان بزرگ مرد حامی ولایت و انقلاب بود و نسبت به امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری تعابیر عمیقی داشتند.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع): علامه حسن‌زاده آملی، بزرگ مرد حامی ولایت و تربیت شده مکتب نبوی بود

آیت الله «رضا رمضانی» امروز سه‌شنبه 13 مهر 1400 در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره علامه حسن زاده آملی و سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) که در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه با رحلت پیامبر اکرم(ص)، ارتباط مستقیم خالق با مخلوق و وحی قطع شد، اظهار کرد: رحلت پیامبر اکرم(ص)، مصیبت بزرگ عالم اسلام و خلقت است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با بیان اینکه حضرت محمد(ص) پیامبری برای انتشار رحمت از جانب خدای متعال بود، افزود: رسول مکرم اسلام(ص)، مظهر رحمت رحمانیه و رحمت رحیمیه خداوند بودند.

وی با اشاره به اینکه هر آنچه توسط پیامبر(ص) اتفاق افتاده برای انتشار رحمت بوده است، خاطرنشان کرد: تزکیه و تهذیب از سمت‌های پیامبر اکرم(ص) بود و ایشان معلم کتاب و حکمت بودند.

آیت‌الله رمضانی تاکید کرد: همه انبیای الهی آمدند که انسان تربیت کنند تا با توجه به همه ظرفیت‌ها، انسان به صعود برسد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر انسان به درستی از ظرفیتی که خداوند به او داده بهره‌مند شده، می‌تواند سلوک علمی و عملی داشته باشد.

وی با بیان اینکه انبیای الهی آمدند تا راهی که خدای بزرگ برای انسان مشخص کرده را به بشر نشان دهند، افزود: برنامه سعادت انسان در قرآن تجلی پیدا کرده است.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه پیامبران الهی معلمانی بودند که قانون الهی را به بشر منتقل کردند، تصریح کرد: علامه حسن‌زاده از شخصیت‌هایی برجسته‌ای بودند که سمت معلم و مربی را همزمان داشتند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، علامه حسن زاده آملی را به معنای واقعی، عالم ربانی دانست و گفت: علامه به بیان مقام معظم رهبری در مقام عمل و نظر، سالک توحیدی بود.

وی افزود: سالک توحیدی تعبیری لطیف و عمیقی است که هر جایی بکار برده نمی‌شود؛ این تعبیر به کسی گفته می‌شود که مسیر حرکت آن خدایی باشد.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه علامه حسن‌زاده آملی 37 سال در تهران و قم تحصیلات حوزوی و علوم مختلف را فرا گرفتند، خاطرنشان کرد: تمام تلاش این عالم برجسته، تحصیل و تهذیب بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)،اضافه کرد: علامه حسن‌زاده آملی، در نجوم، حکمت، عرفان، ریاضیات، طبیعیات، هیئت و علم الحروف، علم الاعداد و علم الآفاق، استاد بودند.

وی با بیان اینکه علامه حسن‌زاده آملی حکیم، عارف، ادیب و منجم بودند، اظهار کرد: می‌توان ادعا کرد این عالم برجسته، جامعیت علمی داشتند و کسانی که به این جایگاه علمی برسند، نگاه‌های عمیق پیدا می‌کنند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به برخی بی‌مهری‌ها نسبت به علامه حسن‌زاده آملی، خاطرنشان کرد: برخی درباره علامه بی انصافی کردند و چون قارد به درک مقام ایشان نبودند و بدون در نظر گرفتن بار علمی این شخصیت، متاسفانه زبان به طعنه و تکفیر گشودند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه از کشورهای مختلف نزد علامه حسن‌زاده می‌آمدند تا مباحث ریاضیات و ... را با ایشان مشورت کنند، افزود: این شخصیت در حکمت، عرفان و اخلاق مجتهد و به استادی رسیده بود.

وی به احترام ویژه علامه حسن‌زاده نسبت به ائمه معصومین(ع) اشاره کرد و گفت: محضر علامه، فقط حق و ذکر خدا و اهل بیت(ع) بود.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه علامه حسن‌زاده آملی، بزرگ مرد حامی ولایت و انقلاب بود، اظهار کرد: این شخصیت نسبت به امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تعابیر عمیقی داشتند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)،تصریح کرد: علامه در دوران دفاع مقدس نیز با لباس رزم در جبهه حق علیه باطل حضور پیدا کرده و تا آخر در این مسیر بودند.

وی با بیان اینکه همه انبیا آمدند تا انسان حسی و دلبند مادیات را، عقلی و شهودی کنند، افزود: انسان حسی یعنی انسان وابسته به دنیا و مادی گرایی؛ انسان با توجه به ظرفیتی که دارد باید در مسیر عقل و شهود قرار بگیرد.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه علامه حسن‌زاده آملی، راه عقلی و شهودی را طی کرد و تربیت شده مکتب نبوی بود، اذعان کرد: علامه حسن‌زاده آملی، فخر عالم اسلام و تشیع و محو اهل بیت(ع) و قرآن کریم بود.

Leave a comment

You are commenting as guest.

Ahl Al-Bayt World Assembly

The Ahl al-Bayt World Assembly  is an international non-governmental organization (INGO) that was established by a group of Shiite elites under the supervision of the great Islamic authority of the Shiites in 1990 to identify, organize, educate and support the followers of Ahl al-Bayt.

  • Tehran Iran
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

Contact Us

Issue
Email
The letter
8-4=? Captcha