آیت‌الله رمضانی: حضور قوی‌ و محکم‌ در انتخابات، تیری بر قلب دشمنان است

پنج شنبه, 07 تیر 1403

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه چشم دشمنان به حضور ما در روز جمعه و انتخابات ریاست جمهوری است، گفت: هر چه حضور قوی‌تر و محکم‌تر باشد، تیری بر قلب دشمنان است.

آیت‌الله رمضانی: حضور قوی‌ و محکم‌ در انتخابات، تیری بر قلب دشمنان است

 به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - آیت‌الله «رضا رمضانی» روز چهارشنبه، 6 تیر 1403 در جمع زائران حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی(ره)، اظهار کرد: امامت یک نوع ریاست عمومی است و خداوند متعال بهترین را در غدیر معرفی کرد ولی آنچه باید اتفاق می‌افتاد، محقق نشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در خصوص فاصله گرفتن مردم از کتاب نهج‌البلاغه هشدار داد و افزود: این کتاب که حاوی خطبه‌های حضرت علی(ع) است، می‌تواند الگویی برای ما در بحث‌های اخلاقی، عقیدتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باشد.

* ضرورت احیا و پیاده‌سازی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در زندگی روزمره

وی به ضرورت احیا و پیاده‌سازی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در زندگی روزمره تاکید کرد و گفت: نهج‌البلاغه در مباحث مختلف به قدری قوی وارد می‌شود که حیف است با آن انس پیدا نکنیم.

آیت‌الله رمضانی به سه نوع مرجعیت برای اهل بیت(ع) در کلام حضرت امیرالمومنین(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایش حضرت، مرجعیت علمی، مرجعیت معنوی و مرجعیت سیاسی برای اهل بیت(ع) است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه تقلید یک امر کورکورانه نیست بلکه یک دلیل عقلی دارد، گفت: هر کسی که غیر کارشناس است باید به کارشناس مراجعه کند. همانطور که در امر پزشکی به متخصص مراجعه می‌کنیم، در حوزه دینی و احکام نیز باید به متخصص مراجعه نماییم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ائمه معصومین(ع) گنجینه‌های دانش و معالم دین هستند، به تشریح هر یک از مرجعیت‌ها پرداخت و گفت: «مرجعیت علمی» به این معنا است که در امر دین، بعد از پیامبر اکرم(ص) باید به ائمه معصومین مراجعه کنیم زیرا امامان ما هستند که از اسرار الهی برخوردار و پناه دین الهی هستند.

آیت‌الله رمضانی اضافه کرد: خداوند دین را به پیامبر و امام می‌سپارد زیرا طبق روایات مرجع حکم الهی و کوه‌های استوار دین هستند. جلوی انحرافات و اندیشه‌های غلط را می‌گیرند و دین را به معنای واقعی به ما می‌آموزانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مرجعیت علمی برای ائمه معصومین(ع) است، تصریح کرد: هیچ یک از علمای اهل سنت را نمی‌بینید که کسی را عالم‌تر از امیرالمومنین(ع) بداند. ابن عباس، مفسر بزرگ اسلام می‌گوید: «اگر علم من و همه صحابه را جمع کنید، یک قطره از دانش بی کران امیرالمومنین(ع) نخواهد بود.»

وی به مرجعیت معنوی اشاره و تاکید کرد: ائمه اطهار(ع) دارای مرجعیت معنوی بوده و به بهترین شکل با خدا رابطه دارند و حرف می‌زنند؛ مردم نیز به دنبال معنویت هستند. دعای کمیل، دعای عرفه، دعاهای امام سجاد(ع) و دیگر ادعیه ائمه معصومین نمونه‌ای از ارتباط معنوی ایشان با پروردگار است.

*امام جامعه باید مرجعیت علمی، معنوی و سیاسی داشته باشد

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه از منظر عالمان شیعی، امامت و جایگاه امام به کسی می‌رسد که دارای مرجعیت علمی، مرجعیت معنوی و مرجعیت سیاسی باشد، گفت: اختلاف شیعیان با اهل سنت در مرجعیت سیاسی است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: «مرجعیت علمی و معنوی» اهل بیت(ع) مورد اعتراف همه مسلمین است و «مرجعیت علمی، معنوی و سیاسی» مورد اعتقاد شیعیان می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه امام جامعه، حاکم احکام الهی است و وظایفی دارد، گفت: اگر دسترسی به امام وجود ندارد، باید ارتباط با مرجعیت و ولایت باشد.

آیت‌الله رمضانی به ویژگی‌های امام جامعه و شئون امامت در نگاه امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و گفت: در نگاه حضرت علی(ع)، امام جامعه، حاکم جامعه و مجری احکام دین است. کسی می‌تواند احکام دینی را اجرا کند که عالم، عادل و عامل باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: امام هر جامعه باید به ملتش راست بگوید، عقل و خرد خود را بکار بگیرد و جامعه را به سمت فلاح، صلاح و رستگاری فرا بخواند. امام جامعه همچنین باید خداترس باشد و آخرت را قبول داشته باشد. اگر امامی آخرت را قبول نداشته باشد در مسیر عدالت نمی‌تواند قرار بگیرد.

وی به روایت دیگری از امیرالمومنین(ع) اشاره و تاکید کرد: امام برای پیاده‌سازی احکام الهی در جامعه باید قوی عمل کرده و با کسی سازش نداشته باشد. با اهل باطل از روی ضعف برخورد نکند و در مقابل باطل محکم بایستد. همچنین از روی هواهای نفسانی، حق را پایمال نکند.

*چهار حق امام جامعه بر مردم از نگاه امیرالمومنین(ع)

آیت‌الله رمضانی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) می‌فرماید: «امامت باعث می‌شود جامعه نظم بگیرد و هر کس با وظیفه خود آشنا شود». اطاعات کردن مردم از امام، نوعی تکریم و تجلیل از امام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به حق امام و رهبر جامعه بر مردم و حق مردم بر رهبر و حاکم جامعه اشاره و تاکید کرد: چهار حق را امیرالمومنین(ع) جز حق و حقوق خود بر می‌شمرد و چهار حق را جز حقوق مردم می‌داند.

وی با اشاره به اینکه «نصیحت کردن»، «توزیع ثروت بین مردم»، «جهل زدایی» و «تعلیم دادن به آداب» چهار حق مردم نسبت به حاکم جامعه است، اظهار کرد: علم و دانایی باعث رشد جامعه می‌شود و نادانی باعث پس‌رفت و عقب گرد جامعه خواهد شد.

آیت‌الله رمضانی به حق حاکم جامعه نسبت به مردم اشاره و خاطرنشان کرد: «وفاداری به پیمان»، «بجا آوردن خیرخواهی در آشکار و نهان»، «اجابت به درخواست کمک» و «اطاعت و پیروی نسبت به فرامین» جز این حقوق است.

*مسئولین به وعده‌هایی که می‌دهند عمل کنند

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه سخنان خود به حضور حداکثری مردم در حدوث انقلاب اسلامی اشاره و با بیان اینکه خیلی‌ها انقلاب اسلامی را باور نکردند، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون، شهدای زیادی را تقدیم کردیم و آخرین آن شهید رئیسی و شهدای خدمت بودند. انقلاب برای رسیدن به اهدافش هزینه‌های زیادی داده است.

وی اظهار کرد: مردم باید به وظیفه خود عمل کنند و مسئولین نیز باید به وظایف و وعده‌هایی که‌ می‌دهند، جامه عمل بپوشانند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه نامزدهای محترم و ستادهای انتخاباتی، باید به وظایف خود عمل کنند، گفت: این نامزدها باید کارهای بزرگی که در طول انقلاب اسلامی انجام شده را در نظر داشته باشند. توجه به معیشت مردم، مسائل اقتصادی و حل مسائل مربوط به جوانان، رفع تبعیض‌ها و ... جز مسائل مهم است و هر کس که رئیس جمهور می‌شود باید به آن توجه کرده و خدمت‌رسانی را توسعه و تقویت کند.

*امروزه جبهه مقاومت تا آمریکای لاتین گسترش پیدا کرده است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه کرد: چشم دشمنان به حضور ما در روز جمعه است و اینکه چقدر در میدان حاضر می‌شویم. هر چه حضور قوی‌تر و محکم‌تر باشد، تیری بر قلب دشمنان است.

وی با بیان اینکه دشمنان دین، قرآن، ائمه و جوانان ما را نشانه گرفته‌اند، گفت: دشمنان در تلاش هستند تا به هر شکل ممکن به نظام اسلامی ضربه بزنند. انقلاب اسلامی تنها نظامی است که برکت اهل بیت(ع) در برابر قدرت‌ و قدرت‌طلبی‌ها ایستاده است.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه ما بهترین و با وقارترین مردم را داریم که در تمامی میدان‌ها حضور پیدا کرده‌اند، گفت: برخی مادران شهید، سه و چهار فرزند خود را در طبق اخلاص تقدیم کردند تا دین و شریعت الهی احیا شود و زنده بماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در طول تاریخ و بعد از حیات اهل بیت(ع) هیچ کجا ندیدید که احکام اسلامی اینگونه مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروزه جبهه مقاومت تا آمریکای لاتین گسترش پیدا کرده است. وجدان‌های دانشجویان آمریکا با اینکه مسلمان نیستند در برابر جنایات در غزه بیدار و برانگیخته شده است.

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
5+2=? کد امنیتی