حجت‌الاسلام العلاق: آیت الله تسخیری ثمره مکتب امام خمینی(ره) و شهید صدر است

الثلاثاء, 29 أيلول/سبتمبر 2020
یکی از علمای عراق در وبینار «بررسی ابعاد شخصیتی و اندیشه‌های حضرت آیت ‌الله تسخیری» اظهار کرد: آیت الله تسخیری نتیجه و ثمره عملی مکتب امام خمینی(ره) و شهید صدر است.
حجت‌الاسلام العلاق: آیت الله تسخیری ثمره مکتب امام خمینی(ره) و شهید صدر است

حجت‌الاسلام «سید علی العلاق»از علمای عراق در سخنرانی خود در وبینار «بررسی ابعاد شخصیتی و اندیشه‌های حضرت آیت ‌الله تسخیری» که امروز ـ سه شنبه 8 مهرماه ـ در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، بیان کرد: این مناسبت ما را وادار می‌کند که یک درنگی داشته باشیم در این جایگاه تا یادبودی به جا بیاوریم و یادی از این بزرگمرد و پیشگام و عامل مخلص و صادق خداوند تبارک و تعالی کنیم.

وی افزود: آیت الله تسخیری، این مرد بزرگ ارزش این را دارد که ما وفاداری خود را نسبت به او و بخاطر آنچه در زندگی خویش انجام داد و بخاطر آنچه تقدیم کرد و خود را وقف برای خدا کرده بود، متذنکر شویم.

حجت‌الاسلام العلاق ادامه داد: آیت الله تسخیری فارغ التحصیل مکتب ارزشمندی بود که اولین مکتبی که در آن رشد یافت، مکتب شهید بزرگوار امام محمدباقر صدر، مکتب آگاهی، تلاش و حرمت برای اسلام بود. او به عنوان شاگردی وفادار تلاشگر و فعال بود که بعد از آموختن علوم از حوزه نجف اشرف، فعالیت‌های مختلفی در عراق داشت.

وی اظهار کرد: همچنین به عنوان نماینده شهید صدر در خیلی از شهرهای عراق بود. این مرد بزرگ برای نشر آگاهی اسلامی در بین دانشجویان و مردم جامعه و ملت عراق با تلاش و جدیت به کار خود مشغول بود و در این راه به موفقیت‌های زیادی دست یافت.

حجت‌الاسلام العلاق دومین مکتبی که آیت الله تسخیری در آن رشد یافت، مکتب حضرت امام راحل امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: مکتب امام خمینی(ره)، مکتب فقه، مجاهدت و فداکاری بود. مضافا بر ایمان، به آگاهی اسلامی و مجاهدت و تلاش اسلامی و دعوت برای برپایی حکومت اسلامی هم تأکید داشت.

وی در ادامه سخنانش، افزود: آیت الله تسخیری نتیجه و ثمره ی عملی این دو مکتب جهادگر بزرگ بود. هر دو این مکتب، ثمرات چشمگیری در امت اسلامی داشتند و تمام اینها به خاطر مجاهدت‌های شهید صدر از یک طرف و امام انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و از طرف دیگر آیت الله تسخیری و همیاران گرامی او با تأثیر گرفتن از این دو مکتب در این مسیر گام برداشتند.

وی همچنین، ادامه داد: این مرد بزرگ همگام با جریانات انقلاب اسلامی در نهادهای اسلامی مشغول به کار شد و از مهاجران عراقی، استقبال و حمایت کرد. ایشان فعالیت خود در عرصه وحدت اسلامی ادامه داد و برای تقریب و همبستگی اسلامی تلاش می‌کرد.

گفتنی است؛ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به پاس بزرگداشت نام و یاد عالم ربانی حضرت آیت الله شيخ محمد علی تسخیری(ره)، همزمان با آیین چهلمین روز ارتحال ایشان، نشست بین‌المللی بررسی ابعاد شخصیتی و اندیشه‌های آیت‌الله تسخیری را امروز (8 مهرماه) با حضور شخصیت‌ها و اندیشمندانی از جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام در محورهای ولایت مداری و انقلابی‌گری، مجاهدت و خستگی ناپذیری، اخلاق و معنویت، وحدت اسلامی و تقریب مذاهب اسلامی، ارتباطات اسلامی و دیپلماسی فرهنگی و علم و اندیشه (به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس) برگزار کرد.

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

المجمع العالمي لأهل البيت (علیهم السلام)

المجمع العالمي لأهل البيت عليهم السلام، منظمة غير حكومية وعالمية شيعية تعنى بنشر معارف أهل البيت عليهم السلام وترسيخ الوحدة الإسلامية والعمل على اكتشاف وتنظيم أتباع العترة الطاهرة (ع) وتعليمهم ودعمهم.

أنشئت المنظمة علي يد نخبة من الشيعة ويشرف عليها الولي الفقيه والمرجعية الشيعية العليا.

قد قامت المنظمة منذ تأسيسها بدور إيجابي في المستوي العالمي في ترسيخ أسس الوحدة بين مختلف المذاهب الإسلامية.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

اتصل بنا

موضوع
البريد الإلكتروني
الرسالة
7+4=? قانون الضمان