سخنان دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در همایش تجلی اخلاص

الإثنين, 10 تموز/يوليو 2017
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اظهار داشت: یکی از کارهایی که برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس می‌شود، اعزام کاروان‌های راهیان نور است و این برای پیشگیری از انکار رشادت‌های دفاع مقدس انجام می‌شود.

 دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در همایش "تجلی اخلاص" که با حضور فعالان و دست‌اندرکاران راهیان نور در سالن همایش های سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، گفت: باید فرصت بدست آمده از دفاع مقدس را مغتنم بشماریم. دست اندرکاران راهیان نور مسئولیت ارزشمندی را عهده دار هستند که زحمات و تلاش این عزیزان ستودنی است.

حجت الاسلام و المسلمین «محمد حسن اختری» افزود: دشمن با فرض اینکه کشور ضعیف شده و ارتش از هم پاشیده و انبارها خالی است به کشور ما حمله کرد اما چیزی که در نظر نگرفته بود مقاومت مردم در سایه ولی فقیه بود و همین مقاومت دشمن را شکست داد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری گفت: این قرن، قرن اسلام است. جریانی در دنیا برای تحریک اسلام و ساخت اسلام آمریکایی و انگلیسی وجود دارد و پروژه اسلام هراسی در جهان شروع شده که همه اینها محکوم به اتمام است.

اختری با اشاره به واقعه غدیر خم و عاشورا گفت: با توطئه ای که در صدر اسلام شد واقعه غدیر به تحریف کشیده شد و با تجربه ای که از این تحریف داشتیم با تکرار واقعه عاشورا نگذاشتیم عاشورا تحریف و به فراموشی سپرده شود. زمانی دست‌ها، قلم‌ها و حرکت‌هایی در جهت تحریف خط امام و دفاع مقدس آغاز شد، که با سخنان روشنگرانه مقام معظم رهبری جلوی این اقدام گرفته شد. پس این کاری که در قالب راهیان نور صورت می‌گیرد، اقدامی در جهت پیشگیری از تحریف دفاع مقدس است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: پیشگیری از انکار، یکی از بهترین راه های مقابله با تحریف است و راهیان نور نمی گذارد بزرگترین واقعه کشور یعنی دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود. راهیان نور با اقدام شایسته نه تنها مانع فراموشی و تحریف دفاع مقدس می شود بلکه عامل اشاعه فرهنگ غنی مقاومت در جامعه است.

وی ادامه داد: البته سرمایه‌گذاری که برای احیای ارزش‌های دفاع مقدس می‌شود، بسیار کم است. یکی از کارهایی که برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس می‌شود، اعزام کاروان‌های راهیان نور است و این هم برای پیشگیری از انکار رشادت‌های دفاع مقدس انجام می‌شود.

اختری بیان داشت: مجمع جهانی اهل بیت(ع) در نظر دارد اردوها و هیات‌هایی را برای مردم و مسلمانان 140 کشور دنیا که مجمع با آنها در ارتباط است برگزار کند، تا با مشوق‌هایی که ارائه می‌شود آنها نیز بتوانند در راهیان نور شرکت کنند؛ در واقع با این کار بنا داریم راهیان نور را در بُعد بین المللی توسعه دهیم.

المجمع العالمي لأهل البيت (علیهم السلام)

المجمع العالمي لأهل البيت عليهم السلام، منظمة غير حكومية وعالمية شيعية تعنى بنشر معارف أهل البيت عليهم السلام وترسيخ الوحدة الإسلامية والعمل على اكتشاف وتنظيم أتباع العترة الطاهرة (ع) وتعليمهم ودعمهم.

أنشئت المنظمة علي يد نخبة من الشيعة ويشرف عليها الولي الفقيه والمرجعية الشيعية العليا.

قد قامت المنظمة منذ تأسيسها بدور إيجابي في المستوي العالمي في ترسيخ أسس الوحدة بين مختلف المذاهب الإسلامية.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

اتصل بنا

موضوع
البريد الإلكتروني
الرسالة
9-1=? قانون الضمان