پیام دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به مراسم جشن میلاد شمس‌الشموس در سامرا

پنج شنبه, 18 خرداد 1402

آیت‌الله رمضانی از اهتمام مردم سامرا، عشایر و سادات این شهر مقدس که در احیای میلاد ائمه اطهار، برپائی مراسم عاشورا، کمک‌رسانی و اطعام زوار اربعین حسینی و دیگر مناسبت‌های دینی تلاش می‌کنند قدردانی کرده است.

پیام دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به مراسم جشن میلاد شمس‌الشموس در سامرا

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) - ابنا - مراسم میلاد باسعادت حضرت امام رضا علیه‌السلام برای دومین سال متوالی، با حضور جمعی از علمای اهل‌سنت و شیعه و برخی مقامات در شهر سامرا برگزار گردید.

در این مراسم، شیوخ عشایر عراق، نماینده مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در عراق، فرماندار سامرا، رئیس دانشگاه سامرا، نمایندگان عتبات عالیات، جمعی از فرماندهان نظامی و امنیتی، نمایندگان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام، بنیاد بین‌المللی عاشورا و دیگر اقشار مردم حضور داشتند.

پس از تلاوت آیات قرآن کریم، فرماندار سامرا ضمن خیر مقدم به حاضران در این جشن باشکوه، درباره جایگاه دینی، تاریخی و تمدنی این شهر مقدس سخن گفت و خاطر نشان ساخت: وجود مراقد مطهر امامین عسکریین بر شکوه و عظمت این شهر افزود و بر همین اساس دشمنان و جریان‌های تکفیری تلاش کردند تا قداست این شهر و مکان مقدس را با اقدامات جنایتکارانه خود از بین ببرند.

در ادامه نمایندگان شورای علمای رباط محمدی و اتحادیه علمای صلاح‌الدین به ایراد سخن پیرامون فضایل و مناقب اهل‌بیت علیهم‌السلام و حضرت امام رضا علیه‌السلام  پرداختند.

در این آیین باشکوه آیت‌الله سیدمجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در عراق ضمن تبریک میلاد خجسته و فرخنده شمس‌الشموس، درباره جایگاه علمی و اجتماعی امام رضا علیه‌السلام و نقش ارزنده این امام بزرگوار در نشر معارف اسلام و احتجاجات ایشان با رهبران ادیان و مذاهب سخن گفت و در پایان از برگزارکنندگان این مراسم بویژه عشایر سادات رضوی، تقدیر و تشکر نمود.

 

 

اهداء پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا علیه‌السلام به مردم سامرا

 

در ادامه این رویداد، پیام آیت‌الله رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام توسط آقای حسن خاکرند مشاور دبیر کل قرائت شد.

در فرازی از این پیام، آیت‌الله رمضانی از اهتمام مردم سامرا و عشایر و سادات این شهر مقدس که در احیای میلاد ائمه اطهار و برپائی مراسم عاشورا و کمک‌رسانی و اطعام زوار اربعین حسینی و دیگر مناسبت‌های دینی تلاش می‌کنند قدردانی کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام در این پیام با اشاره به فضائل و مناقب امام رضا علیه‌السلام و استقبال مردم مسلمان ایران از امام‌زادگان و اصحاب ائمه اطهار که از جور حاکمان مستبد به ایران عزیمت کردند، تاکید نموده است که ایرانیان در اعتلای مبانی و علوم اسلامی و نشر آن نقش موثری داشته و دارند.

در پایان این مراسم، پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا علیه‌السلام اهدائی آستان قدس رضوی توسط نماینده این آستان مقدس و آیت‌الله حسینی به سیدفاضل محمود، شیخ عشیره سادات رضوی (به نمایندگی از مردم سامرا) اهداء گردید. حاضران در مراسم با تبرک جستن به این پرچم مقدس و بوسه بر آن، احساسات خود را نسبت به این امام همام و اهل‌بیت عترت و طهارت نشان دادند.

در پایان با اهدا لوح تقدیر، از دست‌اندرکاران این رویداد تشکر و قدردانی به عمل آمد.

شایان ذکر است، این همایش توسط صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و چندین شبکه تلویزیونی عراق پوشش داده شد.

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
6+2=? کد امنیتی